Iedere dag doen wij er alles aan om het gebit van onze patiënten zo goed mogelijk te verzorgen. Om de kwaliteit van onze
dienstverlening voor u te kunnen (blijven) waarborgen en onze diensten zo efficiënt mogelijk te kunnen aanbieden, vragen wij u de volgende
‘huisregels’ in acht te nemen. heeft u na het lezen van dit reglement nog
vragen? neem dan contact met ons op, we zijn u graag van dienst.
Inschrijving
Op dit moment nemen wij geen nieuwe patiënten meer aan.
Bereikbaarheid
Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.15 tot 12:15 uur en van 13:15 tot 17.00
uur.
Afspraken maken
U kunt telefonisch afspraken maken of in de praktijk na uw bezoek. Voor het maken van een halfjaarlijkse controle sturen wij u een email voor het inplannen in de online agenda.
Pijnklachten
Wij streven ernaar om patiënten met een pijnklacht nog
dezelfde dag te zien op daarvoor gereserveerde tijdstippen. wij verzoeken u
om in geval van een pijnklacht voor 10 uur ‘s morgens contact op te nemen met de
praktijk.
Facturen/nota’s
De tandartsrekening is opgebouwd uit verschillende codes. De tarieven die aan
deze codes zijn verbonden, worden vastgelegd door de CTG (college tarieven
gezondheidszorg) en de NZA (nederlandse zorg autoriteit). voor een overzicht
van deze tarieven kunt u klikken op onderstaande link.
tarieven knmt 2023
In de praktijk zijn wij liever met u dan met onze financiële administratie
bezig zijn, om deze reden hebben wij sinds 1 augustus 2009 de facturatie overgedragen aan infomedics in Almere. Dit bedrijf is gespecialiseerd in
het factureren en innen van declaraties. Voor u betekent dit dat u onze nota
ontvangt via infomedics.
Wij verstrekken infomedics gegevens die nodig zijn voor
een specificatie van de declaraties.
Als al uw gegevens bij ons bekend zijn: burgerservicenummer (bsn),
polisnummer van de zorgverzekeraar, uzovi-code van uw zorgverzekeraar en uw
adresgegevens, kan infomedics de nota gelijk indienen bij uw zorgverzekeraar.
dan ontvangt u alleen nog de (rest)nota voor de kosten die niet rechtstreeks bij
uw zorgverzekeraar gedeclareerd kunnen worden - of voor het percentage van de
nota dat niet vergoed wordt.
het is belangrijk dat u zich houdt aan de betalingstermijn van 30 dagen.
infomedics is wettelijk gerechtigd de nodige maatregelen te nemen. bij te lang
uitblijven van de betaling start infomedics een incassoprocedure op.
wie medische kosten declareert bij zijn zorgverzekeraar, moet soms lang wachten
op zijn geld. te late betaling door uw zorgverzekeraar aan u betekent niet dat
u de betalingstermijn van de nota kunt overschrijden. u blijft zelf
verantwoordelijk voor het tijdig betalen van de nota.
voor een uitgebreider overzicht van de betalingsvoorwaarden klik op
onderstaande link:
https://www.infomedics.nl/wat-zijn-de-betalingsvoorwaarden
bij het maken van afspraken gaat u akkoord met de geldende betalingsvoorwaarden.
heeft u vragen over een factuur? deze kunt u helaas niet aan onze receptionistes stellen. hiervoor kunt u contact opnemen met infomedics.
het telefoonnummer voor vragen over uw nota bij infomedics is 036-2031900. of stel uw vraag via internet, kijk daarvoor op www.infomedics.nl
privayregeling en geheimhouding
patiënten informatie wordt niet met derden door gedeeld zonder uw toestemming. alle informatie blijft
binnen de praktijk, behalve als het informatie betreft voor een specialist
of huisarts, die de informatie nodig heeft voor verder medisch onderzoek (verwijzing). wanneer u uw dossier opvraagt of wanneer een dossier overgedragen moet worden
bijvoorbeeld in verband met verhuizing, dan wordt er gevraagd een machtigingsformulier
voor het overdragen van het dossier. deze gegevens zullen via een beveiligde digitale omgeving worden verzonden naar de betreffende praktijk.
verhuizing
als u gaat verhuizen, verzoeken wij u uw adreswijziging
tijdig door te geven aan de receptionistes van de praktijk en aan uw
zorgverzekeraar. zo voorkomt u onnodige herinnerings- en incassokosten.
klachten
wij doen ons best u zo goed mogelijk van dienst te zijn. mochten er
onverhoopt klachten zijn, dan willen wij dit graag weten. u kunt dan contact
opnemen met de praktijk, zodat we uw klacht kunnen bespreken en samen met u op
zoek kunnen gaan naar een gepaste oplossing.
wij zijn aangesloten bij het knmt en de nvm, beiden organisaties beschikken over een klachtenregeling. kijk voor verdere informatie op www.knmt.nl of op www.nvmmondhygienisten.nl
zorgkaart nederland
bent u tevreden over onze praktijk, dan kunt u dit
aangeven op zorgkaartnederland.nl. op de homepage vindt u een link naar deze
website. alvast hartelijk dank voor uw reactie!